Nepravda na Univerzitetu u Tuzli
Desetine maturanata srednjih škola iz Podrinja potencijalno neće biti upisani na neki od fakulteta Univerziteta u Tuzli ili neće dobiti status studenta kakav su očekivali, zbog upisne politike u ovoj visokošolskoj ustanovi za koju je utvrđeno da je nepravdena.
Naime, prema upisnoj politici koja je kreirana na osnovu aktuelnog zakona, za odabir budućih studenata Univerzitet u Tuzli, između ostalog vrši i bodovanje eksterne mature, ali je problematično to što se ona kao takva ne realizira na prostoru Republike Srpske, ali i u nekoliko kantona u Federaciji BiH.
Prilikom upisa na neki od fakulteta ili Akademije dramskih umjetnosti Univerziteta u Tuzli, eksterna matura koja se sprovodi u srednjim školama pred kraj četvrtog razreda, nosi maksimalno pet bodova.
Oni maturanti koji nisu imali ovakav vid testiranja, ostaju uskraćeni za dobijanje bodova. Zbog toga se vrlo lako može desiti da su oni presudni za upis na fakultet ili ostvarivanje primarnog statusa redovnog studenta.
Najprostije rečeno, maturant iz Tuzlanskog kantona i onaj iz Republike Srpske ili kantona u Federaciji BiH u kojem se eksterna matura ne provodi, mogu imati isti broj bodova na osnovu ocjena, a ukoliko se nalaze na dnu liste za prijem na fakultet, pravo na studiranje će dobiti onaj koji ima dokaz o položenoj eksternoj maturi.
Upravo zbog toga su reagovali prvenstveno roditelji iz općina Podrinja, navodeći da je riječ o diskriminaciji. Portal Klix.ba, potražio je ogovore u rektoratu Univerziteta u Tuzli, ali i resornom kantonalnom ministarstvu. Obje strane priznaju da je problem uočen te da ga je potrebno riješiti na adekvatan način.
“U narednom periodu bi trebalo razmisliti o načinu bodovanja eksterne mature, koja je nama zakonom propisana kao kriterij za bodovanje. Rješavanju ovoga ćemo pristupiti u narednom periodu te otkloniti nedostatke koje smo uočili u prethodnom periodu”, kazala je za Klix.ba rektorica Univerziteta u Tuzli Nermina Hadžigrahić.
Primjera radi, prema privremenoj rang listi Fakulteta elektrotehnike u Tuzli, od 17 kandidata koji su primljeni kao samofinansirajući, a koji nemaju bodove sa eksterne mature, čak njih 14 bi bilo primljeno u redovne studente da te stavke o eksternoj maturi nema.
Od 120 kandidata koji su primljeni na redovan studij, samo njih pet nisu imali bodove eksterne mature. Četiri učenika koja nisu imali eksternu maturu je položilo prijemni ispit, ali nisu primljeni, ni kao redovni, ali ni kao samofinansirajući studenti.
Ovakva upisna procedura postoji već osam godina, kada je na snagu stupio Zakon o visokom obrazovanju TK.
“U zakonu je decidno navedeno da se eksterna matura mora uzimati u obzir prilikom upisa na Univerzitet u Tuzli. Problem je u zakonu i mi ćemo morati pristupiti njegovim izmjenama kako bi svim budućim studentima bio omogućen ravnopravan položaj. Također, žalosti me i to što su se djeca Podrinja našla u takvoj situaciji te ponavljam, da ćemo učiniti sve da se i ona nađu u ravnopravnom položaju kao i svi ostali. Alternativa mora postojati”, kazao je za Klix.ba ministar obrazovanja TK Ahmed Omerović.
S druge strane, Univerzitet u Tuzli iz godine u godinu se suočava sa kontinuiranim padom broja studenata. Nakon prvog upisnog roka, pojedini fakulteti se susreću sa iznenađujućim brojem zainteresiranih, ali i upisanih studenata.
Primjera radi, na studijskom programu Bosanski jezik na privremenoj rang listi kandidata nalazi se samo jedan budući student, dok je na studijskom programu Njemački jezik i književnost njih 13.
“Interes je i dalje najveći za Medicinski fakultet i pojedine odsjeke zdravstvenih studija, zatim Fakultet elektrotehnike te pojedine studijske programe poput psihologije i logopedije. Ovo je za nas očekivani odziv studenata, a u septembru ćemo imati i drugi upisni rok te se nadam dobrim rezultatima. Na nama je da u narednom periodu učinimo što više kako bi studentima ponudili i nove studijske programe”, ističe rektorica Hadžigrahić.
Shodno posljednjem zaključku Vlade TK, Univerzitet u Tuzli bi u narednom periodu progresivnije trebao krenuti u proces internacionalizacije te visokoškolske ustanove, a na tom putu je i uvođenje studijskih programa na kojima će nastava biti pohađana na engleskom jeziku.