Foto: Klix
Firma GS-TMT iz Travnika ne prestaje s inovacijama. Nakon što je u njihovim pogonima napravljen električni bicikl koji se našao u kolekciji Cristiana Ronalda, ova firma iz Travnika napravila je i prvo bh. dostavno električno vozilo koje će uskoro biti na cestama Njemačke.
Ideja je nastala od partnera iz Njemačke sa zahtjevom da se za DeutscheTelekom razvije dostavno vozilo. Nositelj je trebala biti njemačka kompanija koja se povukla iz ovog projekta, a sve je potom ostalo u rukama GS-TMT-a iz Travnika koji su s mladim inžinjerima vidjeli potencijal, ostali u projektu i razvili prvo bh. električno dostavno vozilo.
Prototip naziva “Evo” do kraja godine će završiti homologaciju, a već 2024. godine počinje proizvodnja i plasman na tržište.
Tehnički direktor GS-TMT Senad Beganović u izjavi za Klix.ba je kazao da razvojni put prototipa Evo traje već dvije godine, a da se radi o vozilu koje je nosivosti 300 kilograma i autonomije 100 kilometara s dva modula baterija.
“Cilj je bio napraviti vozilo koje će biti dostupno, koje će doći do krajnje tačke kupca – njegovih vrata, gdje se ne može doći kamionom ili kombijem. Ovo je prvo električno vozilo sto posto proizvedeno u Bosni i Hercegovini”, kazao je Beganović.
Dodao je da je bilo dosta izazova u ovom projektu, prvenstveno izbora prave baterije gdje su nakon nekoliko neuspješnih outsource izvora sa svojim saradnicima razvili i vlastitu bateriju za ovaj automobil koje se mogu puniti na javnim punionicama.
“Sljedeći korak je homologacija vozila, svake komponente, a odlučili smo se da to radimo sa španskom firmom i očekujemo da ćemo dobiti sve potrebne certifikate nakon čega slijedi serijska proizvodnja i marketinški poslovi. Dug period je pred nama, ali računam da ćemo sve završiti i početkom 2024. da će automobil biti na tržištu”, dodao je Beganović.
Voditelj projekta “Evo” bila je Lejla Zvrko-Spahić koja je naglasila da je bio cilj olakšati dostavu, pravnim ili fizičkim licima te je iznijela specifikacije vozila.
“Evo” ima dva inwheel motora, zadnji pogon, dva baterijska modula do 100 kilometara koje je po potrebi kupca moguće proširiti te solarne panele na krovu kao doprinos punjenju baterije.
“Ljudi su fascinirani kada saznaju da je ovo naš prvi prototip jer velike kompanije imaju po 30-ak prototipa dok ne postane vozilo funkcionalno. Ovo je u potpunosti funkcionalno vozilo, ima još poboljšanja koja ćemo uraditi, ali smo napravili prvo bh. električno vozilo”, izjavila je Zvrko-Spahić.
Inžinjeri Ejub Jašarević i Emir Durmić su kazali da je ovo nešto čemu teži cijeli svijet te da je dimenzijama omogućena dostava do vrata kupaca. Naglasili su da se radilo o zahtjevnom projektu u kojem su učestvovali mladi inžinjeri s veoma malo godina radnog iskustva, ali da je ideja za veoma kratak period došla do realizacije i finalnog proizvoda.
“Evo” će već naredne godine pronaći svoje kupce i voziti cestama širom svijeta, a kao i ranije, ostat će upisano da mladi ljudi u jednoj tvornici GS-TMT ispisuju stranice velikih dostignuća.