Foto: Faruk Zametica
Osnivanjem marketinške agencije Via Media, Vesna Beganović nije stvorila samo respektabilnu firmu, već snažan domaći brend koji ove godine obilježava 28 godina uspješnog rada. Gotovo da nema industrije u kojoj, za ova tri desetljeća, Via Media nije potpisala reklamnu kampanju, dok je njena osnivačica bila među pionirima koji su u poratno vrijeme, krajem devedesetih u BiH udarili temlje domaće marketinške scene.
Dok otvaramo stranicu po stranicu Vesnine izazovne karijere, jasno nam je da na najviše mjesto u analizi tržišta i uočavanju poslovnih prilika, ona stavlja iskustvo, učenje i razumijevanje različitih industrija. Nekada je, sjeća se, i sama kreirala prilike i potrebe, tamo gdje klijenti nisu vidjeli da postoji potencijal za prodaju, razvoj branda i bolje pozicioniranje na tržištu.
Prve godine su bile izazovne, dinamične i uzbudljive
Danas kada vrati vrijeme unazad, ona ne razmišlja o tome da li je bilo teško izgraditi uspješnu firmu, već za prve godine rada i razvoja agencije radije kaže da su bile izazovne, dinamične i uzbudljive.
„Sve odluke koje sam donosila bili su hrabre, a vrlo često i prije vremena i spremnosti tržišta da prihvate inovativne ideje. Kreativnost, kvalitet i težnja ka izvrsnosti svakog člana našeg tima u tome što radimo za mene nemaju kompromis. To je Via Mediu poziciniralo na mjesto gdje je danas“, govori ona.
Odluka da prije tri godine proda Via Mediu jednoj od najuspješnijih bh. kompanija Bingo Groupu, i to u vrijeme kada je agencija bila na svom poslovnom vrhuncu, nije bila samo hrabra, njome je potvrdila da jedan lider ne prati samo promjene, već ih i aktivno kreira.
Specifično za ovu akviziciju koja je 2021. godine pobudila veliku pažnju u poslovnim krugovima i medijima BiH, je i u tome što je Bingo akvizirao know how, što nismo ranije imali priliku vidjeti kao praksu na domaćem tržištu.
Danas, sa vremenskom distancom od tri godine, Vesna kaže da je ovo bila najbolja strateška odluka koju je donijela.
„Odluku sam donijela jer sam odgovoran osnivač koji ne želi budući razvoj Via Medie ograničiti na svoje kapacitete. Bingo je akvizirao “kow how” agencije koji omogućava strateški razvoj brandova, a Via Media je dobila neograničene mogućnosti uvida u tržište i razvoj agencije. Na tržištu naša sinergija ima vidljive rezultate, a pored finacijskih pokazatelja, najviše nas raduju promjene koje svi osjete na tržištu, rast Bingo branda, sinergija i podrška razvoju drugih bh. brandova i projekata u lokalnim zajednicama važnih za održivost bh. privrede, investicije u ideje koje postavljaju standarde. Samo za kampanju “U Bingu sam”, osvojili smo više od 30 nagrada, donijeli i prvu Epica nagradu u Bosnu i Hercegovinu”, govori Vesna koja je u spomenutoj grupaciji član Uprave za strateški razvoj i inovacije.
Od osnivanja agencije do danas, nije se globalno mijenjala samo marketinška scena, već i način na koji potrošač živi i konzumira određeni proizvod. Kao stručnjak koji zna kako stvoriti dodatnu vrijednost kompanijama, Beganović na bh. tržište gleda kao na tržište puno potencijala, ali napominje i kako u dinamičnom svijetu savremenog poslovanja, prilagodba novim marketinškim trendovima nije samo preporuka već nužnost za kompanije koje žele ostati relevantne i konkurentne kako na domaćem tako i na regionalnom tržištu.
„Poslovanje bh. kompanija mora iz faze trke za sticanjem bogatstva krenuti u fazu humanizacije, osjećaja za potrebe ljudi i pronalaženje rješenja koja poboljšavaju standard ljudi i podržavaju održivost tržišta. Prošla su vremena kada se uspjeh kompanija oslanjao isključivo na efikasnost i produktivnost. Brendovi moraju živjeti živote svojih kupaca, trenutno na tržištu ne vidim značajnije pomake, još su uvijek na bazničnom nivou, samo prodaja i akcije“, kaže ona i ističe kako među industrijama na domaćem tržištu u kreativnoj industriji vidi naročit potencijal u segmentu inovacija, kreiranje sadržaja koji potiču dijalog i kreativnosti kao izvozni proizvod. Ali, ne samo u njoj!
„Povećanje poljoprivredne i prehrabmbene proizvodnje za koje imamo sve potrebne resurse, saradnja i sinergija lokalnih brandova i e-commerce platformi, digitalizacija državne administracije su grane koje će mobilizirati sve bh. resurse i staviti u funkciju ubrzanja razvoja privrede“, pojašnjava Beganović.
Vrijeme u kojem živimo je digitalizirano, a ono što zovemo umjetnom inteligencijom nije budućnost koja nas čeka, već sadašnjost koju živimo. Kao strateg i vizionar u poslu, Vesna predviđa da će AI u budućnosti nastaviti transformirati način na koji brendovi komuniciraju sa svojim kupcima, čineći interakcije sve sofisticiranijima i personaliziranijima, ali napominje, da neovisno o tome, ljudsku kreativnost, kao stvaralačku silu i potencijal, kompjuterski program neće moći zamijeniti.
„Slažem se da umjetna inteligencija može olakšati određene procese i da je već sada neizbježan alat u kreativnoj industriji. Vjerujem da je kreativnost najvažnija vještina i valuta za uspjeh. Kreativnost je sposobnost generiranja novih i inovativnih ideja, rješenja i pristupa. To je iskra koja pokreće inovacije i napredak. Zato smatram da kreativno rješavanje problema i kreativno liderstvo ne može zamijeniti umjetna inteligencija već da će ljudska kreativnost promijeniti svijet na bolje“, kaže Beganović.
Koje kvalitete direktor danas mora da ima
Osim što je prepoznavala poslovne talente, Vesna je tokom karijere svojim iskustvom i znanjem mnogima pomogla da se izgrade u istinske mlade lidere. Na pitanje koliko je potrebno vremena da se jedan mladi čovjek pripremi za ulogu direktora, i koje kvalitete i sposobnosti, u poslovnom okruženju, koje se munjevito mijenja, mora da ima, Vesna kaže:
„Kada u timu imate talenat jako je važno da osoba dobije podšku, ima slobodu da izrazi svoje mišljenje, pokaže kreativnost, da ima priliku za rast i dobije priznaje. Vremenski okvir zavisi od talenta, znanja i vještina koje je razvio, kao i rezultata koji postiže. Osim strateškog razmišljanja, kritičkog pristupa treba da osnažuje i motivira tim da stvara kreativna i hrabra rješenja, njeguje “fair play“ natjecateljski duh i raduje se zajedničkom uspjehu.“
Na Branding konferenciji u Sarajevu i najveće zvijezde iz marketinške industrije
Pred Vesnom i timom Via Medie su pripreme za ovogodišnju Branding konferenciju u Sarajevu na kojoj će učestvovati i neke od najvećih svjetskih zvijezda iz područja marketinga. Konferencija je i jedinstvena prilika za učenje, umrežavanje i razmjenu ideja među inovatorima, kreativcima i stručnjacima iz područja marketinga.
„Odražavanje Branding konferencije ćemo prilagoditi terminima kada u Sarajevo budu mogli doći neki od najuticajnijih svjetskih marketinških eskperata sa kojima razgovaramo. Trenutno se bavimo ulaganjem u novu generaciju kreativaca, takmičenjem Young Lions, izborom kreativnih profesionalaca starosti do 30 godina koji će BiH predstavljati na Cannes Lions najvećem festivalu kreativnosti na svijetu“, kaže Vesna.
Za mene je poduzetništvo sloboda
„Potičem iz porodice u kojoj se rad u sigurnim firmama smatrao boljim izborom. Za mene, poduzetništvo je sloboda i najljepše doživljeno iskustvo, jer nikad ne znaš šta te očekuje sutra. Svojim nasljednicima želim da žive svoje snove, rade ono što vole, dijele, prenose svoje znanje i iskustvo. Starija kćerka i sin su već uspješni poduzetnici, a vjerujem da će se najmlađa kćerka usuditi da osjeti čari poduzetništva“, govori Beganović.