Potajno i uz veliku diskreciju, čuveni Cinquecento je već napustio proizvodnu traku poljske tvornice Tychy. Fiat 500 je godinama bio najprodavaniji model italijanske marke, stoga će njegov odlazak iz Evrope biti jako bolan, a tranzicijski period do pojave nasljednika jako težak za italijansku marku.
Nakon skoro dvije decenije na tržištu, Evropu je napustio kultni Fiat 500 u svom modernom izdanju. Rokovi za implementaciju novih sigurnosnih propisa koji stupaju na snagu u julu su postali prekratki da bi legendarni Cinquecento zauzimao proizvodno postrojenje poljske tvornice, koje će ustupiti jeftinom kineskom modelu.
S obzirom da je Fiat početkom godine predstavio posebno izdanje FIAT 500 Collezione 1957, već tada se moglo naslutiti da je oproštaj puno bliži nego što se očekivalo. U najboljem slučaju proizvodnja je trebala biti razvučena do jula, ali Stellantisov plan da u pogone poljske fabrike ubaci montažne komplete malenog Leapmotor T03, ubrzao je odlazak Fiatovog vječnog šarmera.
Stellantis više nema vremena za čekanje i želi na prodajnim tabelama u Evropi imati svoj pristupačni model. Ugovor s kineskim partnerom potpisan je još krajem prošle godine, tako da je Leapmotor sad zvanično 15. brend u Stellantis grupaciji, a maleni i jeftini model T03 će biti prvi model azijskog partnera proizveden na Starom kontinentu. Nestanak modela 500 bit će veliki problem za italijansku marku, jer će je uveliko smanjiti Fiatovu žetvu u ovom segmentu. Iako u ponudi ostaje 500 Electric, njegova prodaja u ovoj godini je toliko blijeda da ne opravdava poziciju nasljednika.
Fiat je oduvijek bio marka s velikim iskustvom u razvoju malih automobila, te trenutno jedinu nadu polaže u uspjeh nove Pande koja će biti predstavljena početkom jula, ali će u prodaju ići tek krajem godine. Italijane hvata panika, jer je to preveliki jaz između nestanka njihove prodajne “lokomotive” i dolaska Pande.
Međutim, Fiatovi menadžeri su potvrdili da se radi na alternativi, odnosno na razradi plana transformacije električnog 500 u klasičnu verziju. Fiat će u tom slučaju morati uložiti nova velika sredstva za takvu transformaciju, budući da je platforma električnog Fiće koštala 600 miliona eura. Iako Italijani navodno rade na nasljedniku, jer platforma baterijskog modela tehnički omogućava produžetak života za novu generaciju Fiata 500 Hybrid u izdanju kakav se zadnjih godina proizvodio, on se nažalost neće pojaviti do 2026. godine.
Fiat je prošle godine isporučio više od 100.000 primjeraka konvencionalne 500-ke širom Evrope u modernom izdanju, što je s obzirom na neizmijenjeni oblik od 2007. godine, više nego respektabilan rezultat. Istovremeno, Fiat 500 je već godinama najprodavaniji model italijanske marke, a od debija prve generacije 1957. godine, širom svijeta je prodato više od sedam miliona čuvenog Cinquecenta. Činjenica da se benzinski Fiat 500 nastavlja proizvoditi Alžiru, ali nažalost ne za evropsko tržište, ostaje tek mala utjeha za njegove fanove.