Sve veći broj mladih u Žepču pokreće privatne biznise

Vijesti

Uz pomoć Općine Žepče i Razvojne agencije, sve veći broj mladih u Žepču pokreće privatne biznise, a pokretanje svakog novog biznisa znači i otvaranje novih radnih mjesta.

I dok je i dalje prisutan trend odlaska ljudi iz Bosne i Hercegovine ima i onih primjera gdje se pokreću mali biznisi sa ciljem da se ostane u Bosni i Hercegovini. Takvih nekoliko primjera pronašli smo u Žepču.

Mnogi će reći kako put od kreiranja do realizacije dobre poslovne ideje nije nimalo lagan, ali se uz malo hrabrosti, puno motivacije i dovoljno finansijske i mentorske pomoći ipak može uspjeti na bh. tržištu.

Branimir PAVLOVIĆ, vlasnik obrta

“Trenutno imamo tri uposlena radnika, imam planove za još i zapošljavanja i širenja.”

Maja STOJIĆ, vlasnica obrta

“Trenutno nas je četiri ukupno, znači ja i još tri radnice. Imamo curu koja samo radi nokte, jedna cura radi svečane frizure i šminku, imamo i frizerku. Bez tog sklopa jednostavno ovaj posao nije mogao da funkcionira. Možda je na početku bilo preambiciozno zaposliti tri radnice, ali ja sam ušla u taj rizik znajući da će to uspjeti i isplatiti se.”

Stalne konsultacije i korisni savjeti, te podrška kroz javne pozive u vidu novca mladima su od velike važnosti jer statistike pokazuju kako najveći broj firmi propada u prve tri godine svog rada.

Branka JANKO, direktorica Razvojne agencije Žepče

“Zadnji put smo uspijevali doći do sredstava pa smo malim obrtima davali do 6000 KM koja su bila iskorištena za nabavku opreme, mašina. Općina Žepče daje sredstva za finansiranje 12 plaća za jednog uposlenika tako da mi vežemo ta sredstva. Tu je i federalni Biro rada koji također snosi troškove za plaće, a Agencija nastoji da firma dobije ona sredstva za rad bez kojih se ne mogu realizirati svoje poslovne ideje.”

Koliko god izgledalo da je ideja dobra u nekoj fazi od njenog nastanka pa do realizacije može se pokazati da ona ipak ima određene nedostatke koje je potrebno na vrijeme otkloniti. Mnogima je prednost što je registracija malog obrta brza i besplatna.

Branka JANKO, direktorica Razvojne agencije Žepče

“Razvojna agencija Žepče od svog osnivanja, od 2010. godine, radi da zajedno sa mladim ljudima i drugim kategorijama kreira ideje, analizira ideje, analizira njihovu profitabilnost, podrži registraciju ideje i naravno, ono što je po meni najvažnije, da ideja kada se pretvori u biznis bude održiva i da opstane.”

Za ove mlade ljude rizik se već isplatio jer su vrijednim i kvalitetnim radom uspjeli pronaći svoje mjesto na bh. tržištu tako da ne planiraju odlazak iz Bosne i Hercegovine. Uvjereni su da svoje usluge mogu poboljšati, svoje djelatnosti proširiti, a to će u skorije vrijeme dovesti i do novih zapošljavanja.

Maja STOJIĆ, vlasnica obrta

“Vidite da je bilo veliko ulaganje. Napravili smo salon po evropskim standardima i mislim da je besmisleno govoriti o nekom odlasku tako da mi želimo ostati u Bosni i Hercegovini. Ono što je moj cilj, možda zvuči malo ambiciozno, ali ja od ovog salona planiram napraviti sistem, planiram franšize kroz Bosnu i Hercegovinu, da se širimo i na veće gradove.”

Branimir PAVLOVIĆ, vlasnik obrta

“Ja svakako planiram ostati. Mislim da se može. I ja sam krenuo iz neke nule, ali se sa puno rada i truda može i ostati i opstati.”

Ovi primjeri pokazuju i dokazuju kako se i u malim sredinama može uspjeti u stvaranju dobrog biznis odruženja jer pokretanje novih obrta dovodi do novih radnih mjesta, a to direktno poboljšava ekonomsku sliku Bosne i Hercegovine.

BHRT