Iako ljetni red letenja na aerodromima počinje 1. aprila, dakle za samo 20 dana, Turistička zajednica Tuzlanskog kantona još uvijek nije raspisala javni poziv za aviokompanije koje žele otvoriti linije s Međunardonog aerdoroma Tuzla (MAT).
Kako saznajemo, još uvijek se razmatraju modaliteti za subvenciju koja će biti ponuđena avikompanijama, a postoje dvije opcije. Jedna je da se plaća određen iznos po dolaznom putniku, a druga je da se određen iznos aviokompaniji plati za otvaranje destinacije.
Putnici iz Tuzle trenutno mogu letjeti avionom Wizz Aira samo na tri destinacije, a to su Dortumnd, Memmingen i Basel. Takvo stanje, definitivno će ostati će i s početkom ljetnog reda letenja od 1. marta.
Podsjećamo, kompanija Lumiwings 27. februara obustavila je letove na svih pet evropskih destinacija i tako okončala svoje operacije iz Tuzle. Razlog je bio loš odziv putnika, a od sredine decembra do pred kraj februara utrošena su 2,5 miliona KM, koje je Vlada TK izdvojila za subvenciju u slučaju da aviokompanija zabilježi gubitke u poslovanju.
MAT se našao u problemima, nakon što je niskobudžetna kompanija Wizz Air, u julu prošle godine, odlučila da ukine svoju bazu u Tuzli te broj linija sa više od deset, smanji samo na tri. Lumiwings trebao je pokriti barem dio linija izgubljen nakon odluke Wizz Aira o ukidanju baze, ali se taj projekat pokazao kao neuspješan.
Uprava MAT-a, kako saznajemo, u kontaktu je s aviokompanijama i pokušava pripremiti teren za objavu javnog poziva, jer je njima u najvećem interesu da bude okončan što prije i da bude uspješan. Dok prvi dio ovisi o Turističkoj zajednici koja raspisuje poziv, drugi dio je na aviokompanijama, a nikome ne ide u prilog činjenica da se javni poziv raspisan ove godine, za iskazivanje interasa za otvaranje linija s MAT-a, javio samo
Lumiwings.
Tuzlanski aerodrom žestoko je pogođen problemima koje na globalnom nivou imaju aviokompanije. Ryanair je prije desetak dana objavio da je dobio obavijest od Boeinga da će kasniti isporuka aviona naručenih od američke kompanije, te da će od planiranih 57, prije kraja juna, biti isporučeno samo 40 Boeinga 737. Razlog su problemi u proizvodnji najprodavanijeg Boeingovog modela 737 Max, što pogađa veliki broj aviokompanija u svijetu.
S druge strane, Wizz Air je najavio da će samo do kraja ove godine zbog vanredne inspekcije motora morati prizemljiti 45 Airbusovih modela A320neo. O razmjerima problema dovoljno govori podatak da će na vanrednu kontrolu samo u prvoj polovini 2024. godine morati 650 Airbusovih aviona, a do 2026. godišnje će inspekciju morati proći 350 letjelica modela A320neo, što će pogoditi više od 50 aviokompanija koje ih koriste.
Dva pomenuta avioprijevoznika pokrivaju značajan dio tržišta Zapadnog Balkana, a samo su dio slagalice, koja je dovela do nedostatka aviona na tržištu, što je uzrokavalo ukidanje većeg broja aviolinija i rast cijena karata.
Faktor/SP